2012. január 30., hétfő

Fél lépés előre

New York, East 40th Street, 2006
Hasonló helyzetben (vagy sokkal inkább lelki állapotban) vagyok, mint amikor az ember "egyik szeme sír, a másik meg nevet". Megkaptam az időpontomat az ügynökségnél, éppen egy hét múlva, délután kettőre. Boldog vagyok, hogy egy fél lépéssel közelebb vagyok az álmomhoz, örülök, hogy végre történt valami, de közben rettenetesen félek is. Jövő hétfőn könnyen dugába dőlhet minden. Mióta kezdem úgy érezni, hogy elég nagy bennem az elhatározás ahhoz, hogy ez ne legyen akadály, azóta elkezdtem attól rettegni, hogy külső tényező fog megakadályozni abban, hogy sikerüljön ez az egész. Szinte látom a buktatót, érzem a hasamban azt az érzést amikor lezuttyansz egy nem várt lépcsőfokon. Lehet, hogy fel kellene rá készülnöm lelkiekben, de az is lehet, hogy jobban tenném, ha nem magyaráznám be magamnak. (Vagy ha úgy jobban tetszik, nem vonzanám be.) Nem aggódok az angol miatt, annál inkább a jogsi és vezetési tapasztalat, a korom, és a rejtett kis költségek miatt.
Nem is tudom, hogy "találkoztam"-e olyan au-pair-rel a világhálón, aki 21 éves kora előtt vette a nyakába az óceánon túli kontinenst. Másrészről soha nem dolgoztam gyerekekkel. Voltam velük, játszottam velük, de megeshet, hogy ez édes kevés lesz, és nyárig nem tudom bepótolni ezt a hiányosságot, ugyanúgy, ahogy nem fogok tudni elég vezetési tapasztalatot sem szerezni. Na és ha mindez még kikerülhető lenne, akkor is lehet, hogy nagyobb "alaptőkére" lenne szükségem, mint amennyit megengedhetek magamnak, amennyit anélkül kockára tehetek, hogy utána nagyon megégetném magam, ha balul sülnek el a dolgok (mert ezzel következetesen számolok).

4 megjegyzés:

  1. Szia!

    Én azt hiszem, Vivi blogján olvastam egy hozzászólásod... Szóval ő is nagyon fiatalon kezdett au-pairkedni és még most is nagyon fiatal és az óceán másik oldalán van. :) Úgyhogy szerintem emiatt ne aggódj. Tudomásom szerint lehet menni valami bölcsi félébe gyakorlatra, és az igazolt gyermekfelügyelet. Szerintem ismerősök köréből is lehet szerezni referenciát, meg képeket csinálni. :)
    A vezetés sem mindenhol szükséges. Szerintem ez attól is függ, hogy milyen korú gyerekre/gyerekekre vigyázol.
    Ezt a képet Te készítetted?
    Ha jól emlékszem, azt olvastam, hogy pszichológia szakon tanulsz. Nos, akkor tessék tudni, hogy nem szabad a negatívat bevonzani/táplálni. ;)
    Ha nagyon akarod ezt, akkor próbáld meg és sikerülni fog. :)

    Üdv,
    Évi

    VálaszTörlés
  2. Kedves Évi!
    Igen, hajlamos vagyok magamat felspanolni pozitív és negatív irányba is... :) A képet (nagyon sajnos) nem én készítettem, "lopott" anyag, de adja az ég, hogy én is csinálhassak majd hasonlót!
    Köszönöm a megjegyzést, jól esik látni, hogy olvas valaki!

    Üdv,
    Jeni

    VálaszTörlés
  3. Kedves Jenni,

    én is csak most akadtam rá a blogodra, gyorsan követőddé is váltam. Érdekesen hangzik amit most tanulsz, de ha úgy érzed jönnöd kell akkor hajrá! Ne félj semmitől, csak előre nézz és a pozitív dolgokra gondolj. Lehet félre vagyok tájékozódva, de nem is tudok olyan lányról akinek ilyen-olyan okok miatt ne sikerült volna kijutnia. Ne gondolj erre kérlek! Én 20 évesen lehúztam egy évet a németeknél, most pedig itt vagyok de ez ne akadályozzon abban, hogy 19 évesen nem vághatsz neki a kalandnak. A dán barátnőm szintén 19 éves és tudod néha az a legnagyobb gondom hogy nincs kivel beülni egy sörre valahova, mivel mindenki "kiskorú" - szóval nagyon sok a 20-21 év alatti, nekem elhiheted.
    Vezetéstől szintén ne félj. Én tavaly egy percet sem vezettem, egészen egy éven keresztül így kénytelen voltam szépíteni picit az adataimon amikor megkérdezték milyen rendszerességgel vezetek. Máig is azt tudja itt minden család, hogy rendszeresen kellett vezetnem a német családomnál is... :)

    Hajrá azon az interjún, gondolok majd rád de biztos vagyok benne hogy sikerülni fog. Utána már olyan gyorsasággal fognak pörögni a dolgok, hogy alig kapsz észbe és itt kint találod magad ;)
    Melyik ügynökségnél vagy egyébként?

    Sok sikert még egyszer!
    Üdv,
    Vivi

    VálaszTörlés
  4. Szia Vivi!

    Először is köszönöm a kommentet. :) Az au-pair hungary-hez megyek jövő hétfőn, meglátjuk, mi sül ki belőle. Remélem mindennel tisztába kerülök végre, és akkor már komplett kis listám lesz arról, hogy mit kell elintéznem nyár elejéig. De hát milyen messze van az még... :/ :)

    VálaszTörlés